ارتباط آموزشی و دانشگاهی

وبلاگی برای ارتباط با دانشجویان و امور آموزشی اینجانب فاطمی

ارتباط آموزشی و دانشگاهی

وبلاگی برای ارتباط با دانشجویان و امور آموزشی اینجانب فاطمی

یک ماهواره اسپات دیگر به فضا پرتاب شد.

ماهواره های SPOT از نسل ماهواره های اروپایی هستند که بیشترین حجم مشارکت در ساخت انها را فرانسه دارد. از سال 1986 از این سری ماهواره ها تا به حال 5 عدد به فضا پرتاب شده بود.

ماهواره SPOT شماره 6 در 9 سپتامبر امسال معادل 19 شهریور به فضا پرتاب گردید. ارتفاع مدار این ماهواره 694 کیلومتر است. قدرت تفکیک مکانی این ماهواره نسبت شماره 5 آنها بهتر شده است و در قسمت پانکروماتیک به 1.5 متر و در قسمت چند طیفی به 8 متر می رسد. باندهای طیفی این ماهواره به صورت زیر می باشند:

    • Panchromatic (450 – 745 nm)
    • Blue (450 – 525 nm)
    • Green (530 – 590 nm)
    • Red (625 – 695 nm)
    • Near-infrared (760 – 890 nm)


شرکت SPOT همچنان تصاویر این ماهواره را نیز در ابعاد 60 در 60 کیلومتر ارایه می کند که نسبت به اندازه های تجاری فعلی (مثلا برای ماهواره Geoeye این مقدار حدود 15 کیلومتر در 15 کیلومتر است) قابل توجه و بزرگ است. این ماهواره روزانه تا 3 میلیون کیلومتر مربع را می تواند تصویر برداری نماید.

 شماره 7  این سری از ماهواره ها نیز قرار است در سال 2013 به فضا پرتاب شود.


نظرات 1 + ارسال نظر
آیدین جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:15 ق.ظ

سلام
من امسال کارشناسی نقشه برداری دانشگاه سراسری تبریز قبول شدم.خودم یه جورایی راضیم ولی خونوادم زیاد راضی نیستن.نظرشون برام مهمه.برا همین شاید تغییر رشته بدم.میخاستم اگه امکان داره لطف کنین و یکم در موردش بهم اطلاعات بدین.شرایط بازار کارش چطوره؟درآمدش چطوره (با سابقه و بدون سابقه)؟میشه رو پیدا کردن کار به کمک استادای دانشگاه هم حساب کرد؟من که نه سرمایه دارم و نه پارتی اصلا بخونم یا تغییر رشته بدم؟
وضعیتش نسبت به مکانیک و صنایع چطوره؟هم از لحاظ درآمد هم از لحاظ بازار کار؟مثلا یه نفر با نمرات خوب دانشگاهی(منظورم اینه که شاگرد اول باشه) چقد می تونه دربیاره؟راستی کارش خیلی سخته؟همه میگن تو دشت و بیابونه.
ممنون میشم اگه بدون تعصب بهم جواب بدین.نظراتون خیلی برام مهمه.منتظر جوابتون هستم
اگه میشه لطفا به ایمیلم بفرستین
aydinlove226@gmail.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد